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SHAPE : Gestaltung von Dienstleistungsentwicklungsprozessen und lnnovationspartnerschaften mit Unternehmen

Value creation is increasingly happening in complex ecosystems - especially in the German economy, which is predominantly shaped by SMEs. In order to be successful in the long term, companies need to establish customized, data-driven service systems around their products and services. Funded by the German Federal Ministry of Research, Technology ...

Duration: 01/2024 - 12/2026

Contact: Prof. Dr. Daniel Beverungen, Jannika Marie Schäfer, M.Sc. (Management)

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NFLRPA - Roleplay Initiative Non-Formal Learning through Role-Playing Activities

The ERASMUS+ project 'NFLRPA - Roleplay Initiative Non-Formal Learning through Role-Playing Activities' focuses on non-formal learning for young people.The project will run for 36 months, with English being the project language. In the NFLRPA project, the partners are developing and evaluating a youth development approach for role-playing. A ...

Duration: 01/2024 - 12/2026

Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Grundschule: "Lernchancen von Kindern in offenen Lernformaten beobachten, dokumentieren, und sichtbar machen"

In einer qualitativ strukturierten Beobachtungsstudie wird untersucht, welche Facetten der sogenannten Gestaltungskompetenz (de Haan 2008) Kinder entwickeln, wenn sie in offenen, selbst bestimmbaren und problembasierten Lernsettings an BNE-Themen arbeiten. An sechs Schulen in drei Bundesländern werden Fokuskinder über einen mehrwöchigen Zeitraum ...

Duration: 01/2024 - 12/2028

Contact: Jana Sophia Löwen

Automated rail transport as a backbone for sustainable, networked mobility in rural areas

A current challenge in the transformation of the transportation system is to combine individuality with efficiency and sustainability. In this context, automation, autonomous driving, intelligent traffic management, digital connectivity and networked mobility play a central role. The aim of the "enableATO" project is to implement modern ideas for ...

Duration: 01/2024 - 12/2026

Kindliches Störungsbewusstsein bei Entwicklungsstörungen der Sprache

Die Anforderungen an die Diagnostik und Therapie von Sprachenwicklungsstörungen (SES) bei Kindern haben sich in den letzten Jahren gewandelt. Auf Grundlage der Internationalen Klassifikation der Funktionsfähigkeit, Behinderung und Gesundheit (ICF) wird den Bereichen Aktivität und Partizipation zunehmend größere Bedeutung beigemessen, um die ...

Duration: 01/2024 - 12/2026

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E-Stories - Digital Storytelling

The ERASMUS+ project 'Digital Storytelling in Supporting Immigrant University Students' focuses on the development, testing and evaluation of an online course in the form of a MOOC to promote storytelling in digital formats, taking into account migration and immigration, diversity and cultural aspects as well as language learning challenges. This ...

Duration: 12/2023 - 12/2026

Wissenschaftliche Entwicklung eines Modells zur Segmentierung von Nichtbesucher*innen auf Basis des aktuellen Stands der Forschung

In diesem Projekt wird für das Büro der Landestheater NRW ein Modell zur Segmentierung von Nicht-Besucher*innen entwickelt. Auf Basis von existierenden Studien zur Nicht-Besucherforschung werden zunächst Eigenschaften von Nicht-Besucher*innen im Rahmen einer Literaturanalyse zusammengetragen. Anschließend werden potenzielle Maßnahmen zur ...

Duration: 12/2023 - 04/2024

World War Two and its (un-)profitability

The project focuses on historical narratives as they are depicted on YouTube. YouTube is a so-called attention-economy as its core asset is the attention of its audience, which they in turn sell to advertisers. This project aims to shed light on the production conditions and setting, how the necessity for selling a (historical) product shapes these ...

Duration: 11/2023 - 10/2026

Bundesweite Festivalstudie

Das Forschungszentrum „C:POP. Transdisciplinary Research Center for Popular Music Cultures and Creative Economies“ der Universität Paderborn zieht sich als wissenschaftlicher Vertragspartner aus der Festivalstudie der Initiative Musik (mit der Bundesstiftung LiveKultur und dem Deutschen Musikinformationszentrum) zurück. Die bisher geleisteten ...

Duration: 11/2023 - 08/2024

LITERATURGESCHICHTEN IN DER DIGITALEN LEHRE (INTERNATIONALE TAGUNG AM HEINRICH-HEINE-INSTITUT DÜSSELDORF)

Die theoretische Unmöglichkeitserklärung der Literaturgeschichte im ausgehenden 20. Jahrhundert wurde (und wird) begleitet von einem grundlegenden Zweifel an der Sinnhaftigkeit eines Literaturkanons. Aus dieser Entwicklung resultiert bis heute der prekäre Status, der Literaturgeschichte im germanistischen Studium zukommt. Dem entgegen steht der ...

Duration: 11/2023 - 11/2023