Julie Intveen

Didaktik » Didaktik - Bereich Prof. Hohwiller

Wissenschaftliche Mitarbeiterin

Büro­anschrift:
Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Raum:
C3.341
Sprechstunden:

Office Hour: Thursday, 1-2pm (on campus or via Zoom) or by appointment.
Please register for one or more timeslots here

Forschung

Forschungsschwerpunkte

PhD project: 

Fictions of Identity - A Didactic Approach to Serial Literacy

Further research interests:

  • Serial literacy
  • Serial narratives in EFL teaching 
  • Identity in serial narratives 
  • The role of language education in identity development

Publikationen

Ausgewählte Publikationen

The True Story Of A Total Fake: Identitätsfragen mit der Netflix Serie Inventing Anna unterrichten
J. Intveen, in: V. del Valle, M. Kißling (Eds.), Fernsehserielles Erzählen im fächerübergreifenden Unterricht, Universitätsbibliothek Paderborn, Paderborn, n.d.
Commonwealth Connections. Discovering global dynamics through Model UN discourse
J. Intveen, MEIN FACH - Englisch Sek II 1 (2024) 1–5.
The Royal Divide - Exploring the impact of Megxit on the future of the British monarchy
J. Intveen, M. Bauer, Englisch Betrifft Uns 5 (2023) 19–22.
Fictions of Identity – A Didactic Approach to Serial Literacy
J. Intveen, in: Media Literacy in Language (Teacher) Education , 2023.
Alle Publikationen anzeigen

Lehre

Schwerpunkte in der Lehre

  • Serial narratives in EFL education 
  • Identity & gender 
  • Dystopian fiction
  • Young Adult Literature
  • Modern approaches to 'classic' classroom topics (e.g. The American Dream)
  • Contemporary popcultural topics in EFL education (e.g. Taylor Swift)

Laufende Lehrveranstaltungen

  • MAP Aufbaumodul Teaching English as a Foreign Language (M6 & M7)
  • English in Secondary Education: Intermediate(Teaching Literature and culture) The Greatest Country in the World? – Teaching the 21st Century American Dream
  • English in Secondary Education: Intermediate (Teaching Literature and Culture) (Taylor’s Version) – In My Teacher Era – Teaching Taylor Swift’s Songs as a 21st Century Popcultural Anthology

Weitere Lehraktivitäten

Betreuung des Berufsfeldpraktikums im Bachelor of Education für das Fach Englisch (gemeinsam mit Maike Bauer)