Achtung:

Sie haben Javascript deaktiviert!
Sie haben versucht eine Funktion zu nutzen, die nur mit Javascript möglich ist. Um sämtliche Funktionalitäten unserer Internetseite zu nutzen, aktivieren Sie bitte Javascript in Ihrem Browser.

Sonniger Start in das neue Semester (April 2023). Bildinformationen anzeigen

Sonniger Start in das neue Semester (April 2023).

Foto: Universität Paderborn, Besim Mazhiqi

Dr. Christian Bartelheimer

Kontakt
Profil
Publikationen
Dr. Christian Bartelheimer

Wirtschaftsinformatik, insb. Betriebliche Informationssysteme

Akademischer Rat a. Z.

Telefon:
+49 5251 60-5603
Fax:
+49 5251 60-3430
Büro:
Q2.319
Sprechzeiten:

freitags 9.00 - 11.00 Uhr nach vorheriger Anmeldung per Mail

Web:
Besucher:
Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Forschungsschwerpunkte
  • Digitale Plattformen
  • Digitale Transformation von Organisationen
  • Digitale Dienstleistungssysteme
  • ERP-Systeme
  • Geschäftsprozessmanagement
Artikel in begutachteten Fachzeitschriften

2023

Bartelheimer, C.; Wolf, V.; Beverungen, D. (2023): Workarounds as generative mechanisms for bottom-up process innovation—Insights from a multiple case study. Information Systems Journal (in production).

2022

Bartelheimer, C.; zur Heiden, P.; Lüttenberg, H.; Beverungen, D. (2022): Systematizing the Lexicon of Platforms in Information Systems: A Data-driven Study. Electronic Markets, (online first), doi.org/10.1007/s12525-022-00530-6.

2021

Beverungen, D.; Buijs, J.C.A.M; Becker, Jörg; Di Ciccio, C.; van der Aalst, W.M.P.; Bartelheimer, C.; vom Brocke, J.; Comuzzi, M.; Kraume, K.; Leopold, H.; Matzner, M.; Mendling, J.; Ogonek, N.; Post, T.; Resinas, M.; Revoredo, K.; del-Río-Ortega, A.; La Rosa, M.; Santoro, F.M.; Solti, A.; Song, M.; Stein, A.; Stierle, M; Wolf, V. (2021): Seven Paradoxes of Business Process Management in a Hyper-Connected World. Business & Information Systems Engineering, 63(2), pp. 145–156. Available online.

2017

Betzing, J.; Beverungen, D.; Becker, J.; Matzner, M.; Schmitz, G.; Bartelheimer, C.; Berendes, I.; Braun, M.; Gadeib, A.; von Hoffen, M.; Schallenberg. C. (2017). Interaktive, digitale Einkaufserlebnisse in Innenstädten. HMD — Praxis der Wirtschaftsinformatik. link.springer.com/article/10.1365%2Fs40702-017-0343-0

Artikel in Konferenzbänden

2023

Brock, J.; Löhr, B.; Brennig, K.; Seger, T.; Bartelheimer, C.; von Enzberg, S.; Kühn, A.; Dumitrescu, R. (2023). “A process mining maturity model: Enabling organizations to assess and improve their process mining activities.” In: Proceedings of the 31st European Conference on Information Systems (ECIS), Kristiansand, Norway. (accepted)

Seutter, J.; Bartelheimer, C.; Kundisch, D. (2023). Supporting Innovation through B2B Reviews – A Taxonomy of B2B Online Review Environments.  In: Proceedings of the 18th International Conference on Design Science Research in Information Systems and Technology (DESRIST), Pretoria, South Africa. (accepted)

2022

Caron, M.; Bartelheimer, C.; Müller, O. (2022). Towards a Reliable & Transparent Approach to Data-Driven Brand Valuation. In: Proceeding of the 28th Americas Conference on Information Systems (AMCIS), Minneapolis, USA. (Accepted)

Löhr, B.; Brennig, K.; Bartelheimer, C.; Beverungen, D.; Müller, O. (2022). Process Mining of Knowledge-Intensive Processes: An Action Design Research Study in Manufacturing. In: Proceedings of the 20th Business Process Management (BPM) Conference, Münster, Germany. (Accepted)

Weinzierl, S.; Bartelheimer, C.; Zilker, S.; Beverungen, D.; Matzner, M. (2022). A Method for Predicting Workarounds in Business ProcessesA Method for Predicting Workarounds in Business Processes. In: Proceedings of the 26th Pacific Asia Conference on Information SystemsPacific Asia Conference on Information Systems (PACIS), Taipei/Sydney (Virtual Conference). (Accepted)

2020

Bartelheimer, C.; Wolf, V., Langhorst, N. & Seegers, F. (2020). Designing Digital Community Service Platforms for Crowd-Based Services in Urban Areas. (Prototype Paper). In: Proceedings of the 15th International Conference on Design Science Research in Information Systems and Technology.

Bartelheimer, C. (2020). Conceptualizing Task-Technology Fit for Technology-Pervaded Value Co-Creation. In: Proceedings of the 28th European Conference on Information Systems, Marrakesh, Morocco.

V. Wolf & Bartelheimer, C. (2020). Transformation of Actors' Roles in Service Systems: A Multi-Level Analysis. In: Proceedings of the 16th International Research Conference in Service Management. La Londe les Maures.

Bartelheimer, C., Cappelli, C., Revoredo, K., Santoro, F. (2020). Governance of Platform Ecosystems—Designing Understandable Processes for Digital High Street Retail. In: Proceedings of the 15th International Conference on Wirtschaftsinformatik 2020, Potsdam, Germany.

Wolf, V., Franke, A., Bartelheimer, C., Beverungen D. (2020). Establishing Smart Service Systems is a Challenge: A Case Study on Pitfalls and Implications. In: Proceedings of the 15th International Conference on Wirtschaftsinformatik 2020, Potsdam, Germany.

2019

Betzing, J. H., Bartelheimer, C., Niemann, M., Berendes, C. I., Beverungen, D. (2019). Quantifying the Impact of Geospatial Recommendations: A Field Experiment in High Street Retail. In: Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems, Stockholm-Uppsala, Schweden.

Wolf, V.; Bartelheimer, C.; Beverungen, D. (2019). Digitalization of Work Systems—An Organizational Routines’ Perspective. In: Proceedings of the 52nd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS-52), Maui, Hawaii.

2018

Berendes, C. I., Bartelheimer, C., Betzing, J. H., & Beverungen, D. (2018). Data-driven Customer Journey Mapping in Local High Streets: A Domain-specific Modeling Language. In: Proceedings of the 39th International Conference on Information Systems, San Francisco, USA.

Gernreich, C.; Bartelheimer, C.; Wolf, V.; Prinz, C. (2018). The Impact of Process Automation on Manufacturers’ Long-Term Knowledge. In: Proceedings of the 39th International Conference on Information Systems, San Francisco, USA.

Bartelheimer, C., Betzing, J. H., Berendes, I., & Beverungen, D. (2018). Designing Multi-sided Community Platforms for Local High Street Retail. In: Proceedings of the 26th European Conference on Information Systems, Portsmouth, UK.

Lüttenberg, H.; Bartelheimer, C.; Beverungen, D. (2018). Designing Predictive Maintenance for Agricultural Machines. In: Proceedings of the 26th European Conference on Information Systems, Portsmouth, UK.

 

Buchbeiträge

2021

Beverungen, D.; Wolf, V.; Bartelheimer, C.; Franke, A. (2021): Digitale Transformation von Dienstleistungssystemen –– Beidhändige Innovationen für vernetzte Wertschöpfungsszenarien. In: Beverungen, D.; Schumann, J.H.; Stich, V.; Strina, G. (Hrsg.): Dienstleistungsinnovationen durch Digitalisierung. Band 2: Prozesse –– Transformation –– Wertschöpfungsnetzwerke. Wiesbaden, SpringerGabler.Beverungen, D.; Wolf, V.; Bartelheimer, C.; Franke, A. (2021): Digitale Transformation von Dienstleistungssystemen –– Beidhändige Innovationen für vernetzte Wertschöpfungsszenarien. In: Beverungen, D.; Schumann, J.H.; Stich, V.; Strina, G. (Hrsg.): Dienstleistungsinnovationen durch Digitalisierung. Band 2: Prozesse –– Transformation –– Wertschöpfungsnetzwerke. Wiesbaden, SpringerGabler.

2019

Beverungen, D.; Bartelheimer, C.; Wolf, V. (2019): Smart Service Systems als Handlungsfeld einer konvergierenden Dienstleistungsforschung. In: Stich, V.; Schumann, J.H.; Beverungen, D.; Gudergan, G.; Jussen, P. (Hrsg.) (2019): Digitale Dienstleistungsinnovationen – Smart Services agil und kundenorientiert entwickeln. Wiesbaden, SpringerVieweg.

Betzing, J. H., Beverungen, D., Becker, J., Matzner, M., Schmitz, G., Bartelheimer, C., Berendes, I., Braun, M., Gadeib, A., von Hoffen, M. & Schallenberg, C. (2019). Interaktive, digitale Einkaufserlebnisse in Innenstädten. In Robra-Bissantz, S. & Lattemann, C. (Eds.) Digital Customer Experience (pp. 109-121). Wiesbaden: Springer Vieweg.

2018

Beverungen, D., Wolf, V., & Bartelheimer, C. (2018). Digitale Transformation von Dienstleistungssystemen. In Bruhn, M. & Hadwich K. (Eds.), Service Business Development (pp. 395-422). Wiesbaden: Springer Gabler.

Sonstige

2021

Barteheimer, C. (2021). Digital service system transformation: socio-technical reflections on the prospects and constraints of design. Dissertation, Universitätsbibliothek Paderborn. http://dx.doi.org/10.17619/UNIPB/1-1200.

2019

Deutsches Institut für Normung e. V. (2019). DIN SPEC 33453: Entwicklung digitaler Dienstleistungssysteme. Berlin: Beuth Verlag.

2018

Beverungen, D., Wolf, V. & Bartelheimer, C. (2018). Dienstleistungssysteme erfolgreich digital transformieren. Service Business Development. spot.on marketing – Der Newsletter für Marketing und Business Development, September 2018.

Die Universität der Informationsgesellschaft