Achtung:

Sie haben Javascript deaktiviert!
Sie haben versucht eine Funktion zu nutzen, die nur mit Javascript möglich ist. Um sämtliche Funktionalitäten unserer Internetseite zu nutzen, aktivieren Sie bitte Javascript in Ihrem Browser.

Perspektivenwechsel. Bildinformationen anzeigen

Perspektivenwechsel.

Foto: Universität Paderborn

Dr. Felix Winkelnkemper

Kontakt
Publikationen
Dr. Felix Winkelnkemper

Kontextuelle Informatik (bis 2019) / Heinz Nixdorf Institut

Mitglied - Wissenschaftlicher Mitarbeiter - User Interface Design, Ergonomie, Responsives Positionieren, CSCW, CSCL

Telefon:
+49 5251 60-6410
Büro:
F1.104
Besucher:
Fürstenallee 11
33102 Paderborn

Didaktik der Informatik (DDI)

Wissenschaftlicher Mitarbeiter

Telefon:
+49 5251 60-6600
Fax:
+49 5251 60-6623
Büro:
F2.124
Besucher:
Fürstenallee 11
33102 Paderborn

Liste im Research Information System öffnen

2020

The Interdisciplinary Development of an Educational Game for Primary School Children--Lessons Learned

F. Winkelnkemper, C. Schulte, K. Eilerts, D. Bechinie, T. Huhmann, in: EdMedia+ Innovate Learning, 2020, pp. 522-529


Der Darstellungsflüchtigkeit im Geometrieunterricht durch digitale Unterstützung entgegenwirken

T. Huhmann, K. Eilterts, C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: Digitales Lernen in der Grundschule II: Aktuelle Trends in Forschung und Praxis, Waxmann Verlag, 2020


Programmieren - Lehren und Lernen mit und über Medien

C. Schulte, L. Budde, F. Winkelnkemper, in: Mobile Medien im Schulkontext, Springer, 2020, pp. 215-240


2018

MediaThing – A Learning Scenario Targeting on Research Skills

F. Winkelnkemper, R. Keil, in: Proceedings of EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology., 2018, pp. 2397-2406


2015

WebArena - R {\ "a} spacious structures for {\" u} r the learning locations of the future

F. Winkelnkemper, A. Oberhoff, Publication series of the Heinz Nixdorf Institute, Paderborn, 2015, pp. 103-117


2014

Twenty years of learning with the World Wide Web

R. Keil, H. Selke, F. Winkelnkemper, 2014, pp. 51–60

n the summer of 1994, courses at universities were supported for the first time through the use of the World Wide Web. With the introduction of this new technology, high expectations quickly arose that the established forms of teaching and learning in schools and universities would be replaced and that the institutions themselves might even prove to be superfluous. Twenty years later, it turns out that there is a great gap between hope and reality. Some of the ideas at the time that, for example, having access to the world's knowledge at any time would make textbooks superfluous, turned out to be naive in retrospect. Characteristic of the ideas at that time was the assumption that didactic and organizational problems of teaching and learning could be solved purely technically.


    Forschendes Lernen durch semantisches Positionieren

    M.. Jakoblew , R. Keil, F. Winkelnkemper, in: Proceedings der HDI 2014, Universit{\"a}t Rostock, 2014, pp. 74-84


    Zwischen Design und Flexibilit{\"a}t - Zur Ergonomie des Flat Design

    F. Winkelnkemper, .R. Keil, Oldenbourg Verlag, 2014, pp. 255-264


    Liste im Research Information System öffnen

    Die Universität der Informationsgesellschaft