Publikationen
Aktuelle Publikationen
Effects of drawing instructions and strategic knowledge on mathematical modeling performance: Mediated by the use of the drawing strategy
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, C. Leopold, Applied Cognitive Psychology, Ac3930 36 (2022) 402–417.
Drawing instructions, strategic knowledge, strategy-based motivation, and students' use of drawings
J. Schönherr, S. Schukajlow, C. Leopold, in: Proceedings of the 45th PME Conference, 2022, pp. 347–354.
Do emotions and prior performance facilitate the use of the learner-generated drawing strategy? Effects of enjoyment, anxiety, and intramathematical performance on the use of the drawing strategy and modelling performance
J. Schönherr, J. Blomberg, S. Schukajlow, C. Leopold, Contemporary Educational Psychology 65 (2021).
Does strategic knowledge matter? Effects of strategic knowledge about drawing on students’ modeling competencies in the domain of geometry
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, C. Leopold, Mathematical Thinking and Learning (2021).
The role of strategy-based motivation in mathematical problem solving: The case of learner-generated drawings
Alle Publikationen anzeigen
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, C. Leopold, Learning and Instruction 80 (2021).
Lehre
Laufende Lehrveranstaltungen
- Elemente der Arithmetik (Übung)
- Elemente der Arithmetik
Weitere Informationen
Forschungsschwerpunkte
Selbst erstellte Skizzen beim mathematischen Modellieren
- Wirkungen und Wirkbedingungen von Zeichenunterstützung beim mathematischen Modellieren (seit 01/2023), mit Prof. Dr. Richard E. Mayer, University of California, Santa Barbara, gefördert durch die Deutsche Forschungsgemeinschaft
Affekt und Motivation
- Setz' die Mathe-Brille auf! Ein außerschulisches Bildungsangebot für Schüler:innen der Sekundarstufe I (seit 01/2023), gefördert durch die Joachim-Herz-Stiftung
Mathematische Kreativität
Tätigkeiten als Gutachterin
Educational Studies in Mathematics
Journal für Mathematik-Didaktik
Learning and Instruction
Mathematical Teaching and Learning
ZDM – Mathematics Education