Dr. Sara Strauß

Institut für Anglistik und Amerikanistik » Anglistik: Literatur- und Kulturwissenschaft - Bereich Prof. Tönnies

Studienrätin im Hochschuldienst

Beratung Englisch B.Ed./M.Ed. Grundschule und B.Ed./M.Ed. Sonderpädagogik

Büro­anschrift:
Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Raum:
C4.338
Sprechstunden:

Thursdays 11:00-12:00

no office hour on 25 April due to oral exams

Supervision of Bachelor's theses:

For summer term 2024 and winter term 2024-25 I'm already "overbooked" as a supervisor of Bachelor's theses. Please contact me early if you would like to write your Bachelor's thesis in summer term 2025.

Publikationen

Aktuelle Publikationen

Narrative Experiments with Medical Categorization and Normalization in B. S. Johnson's House Mother Normal

S. Strauß, in: J. Mildorf, E. Punzi, C. Singer (Eds.), Narrative and Mental Health, Oxford University Press, New York, 2023, pp. 190–206.

"Elizabeth Grubgeld, Disability and Life Writing in Post-Independence Ireland", Book Review

S. Strauß, European Journal of Life Writing 11 (2022) 29–34.

Transient Bodies, Bodies in Transition: An Introduction

S. Strauß, S. Schäfer-Althaus, in: S. Strauß, S. Schäfer-Althaus (Eds.), Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, Winter, Heidelberg, 2020, pp. 7–22.

Ageing (Female) Bodies and Mortality in Eighteenth-Century Poetry

S. Strauß, in: S. Strauß, S. Schäfer-Althaus (Eds.), Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, Winter, Heidelberg, 2020, pp. 205–226.

Visualising Memory Loss and the Politics of Representation in Contemporary Portraiture

S. Strauß, Journal for the Study of British Cultures 27 (2020) 63–76.

Alle Publikationen anzeigen

Lehre


Laufende Lehrveranstaltungen

  • Virginia Woolf: Essays & Fiction
  • Modulabschlussprüfung - M2 - Fachwissenschaft Literatur- und Kulturwissenschaft
  • MAP-M5 Fachwissenschaftliche Horizonte - Literary and Cultural Studies
  • MAP-M2 Fachwissenschaften MA
  • MAP M4 - -Fachwissenschaften MA-G (Vertiefung)
  • Irland and Europe in Transnational Perspective
  • Educational Spaces in Cultural Representation