Stefanie Müller

Wirtschaftsinformatik, insb. Digitale Märkte
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
33098 Paderborn

04/2020 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik, insb. Digitale Märkte der Universität Paderborn und im BMBF-Projekt kulturPreis |
10/2017 - 03/2020 | Master of Arts (M.A.) Masterstudiengang Populäre Musik und Medien an der Universität Paderborn |
10/2013 - 09/2017 | Bachelor of Arts (B.A.) Zwei-Fach-Bachelorstudiengang Musikwissenschaft und Grundlagen Wirtschaftswissenschaften an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg |
- Veröffentlichungen
Seutter, J., Müller, M., Müller, S., Kundisch, D. 2022. Moment or Movement – An Empirical Analysis of the Heterogeneous Impact of Media Attention on Charitable Crowdfunding Campaigns, in: Proceedings of the 55th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), Maui, Hawaii, USA.
Müller, M., Seutter, J., Müller, S., Kundisch, D. 2021. Moment or Movement – An Empirical Analysis of the Heterogeneous Impact of Media Attention on Charitable Crowdfunding Campaigns, in: Proceedings of the 42nd International Conference on Information Systems (ICIS), Short Paper.
Althaus, M., Müller, S., Kundisch, D., 2021. What Price Culture? – A Taxonomy of Entry Pricing Policies at Museums, contribution at: 21st International Conference on Cultural Economics (ACEI2020).
Müller, S., Buchholz, A., Flath, B., Kundisch, D., Momen Pour Tafreshi, M., Wünderlich, N., 2021. The Agony of Finding the Right Pricing Policy for Cultural Institutions: Addressing Economic Viability and Cultural Participation through Innovative Pricing, contribution at: 21st International Conference on Cultural Economics (ACEI2020).
Müller, S., Kundisch, D., 2021. Gesellschaftliche Transformationen durch die Steigerung (popmusik)kultureller Teilhabe mittels innovativer Preiskonzepte – ein interdisziplinärer Literaturüberblick, contribution at: Transformational POP - Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies), 4th IASPM D-A-CH Conference.