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Die Universität Paderborn im Februar 2023

Foto: Universität Paderborn, Hannah Brauckhoff

Janina Seutter

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Vita
Publikationen
 Janina Seutter

Wirtschaftsinformatik, insb. Digitale Märkte

Wissenschaftliche Mitarbeiterin

Telefon:
+49 5251 60-5560
Büro:
Q3.137
Web:
Besucher:
Warburger Str. 100
33098 Paderborn
 Janina Seutter
02/2019 - heute

Wissenschaftliche Mitarbeiterin

Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik, insb. Digitale Märkte der Universität Paderborn

01.09.2021 - 01.10.2021

Forschungsaufenthalt

an der Grenoble École de Management, Grenoble, Frankreich bei Prof. Dr. Isabella Seeber

10/2016 - 01/2019

Master of Science

Management Information Systems an der Universität Paderborn

09/2017 - 12/2017

Auslandsstudium

Asian Studies in Business and Economics an der EWHA Womans University, Seoul, Südkorea

10/2013 - 09/2016

Bachelor of Arts

Betriebswirtschaftslehre mit dem Schwerpunkt Spedition & Logistik an der Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin

10/2015 - 02/2016

Auslandspraktikum

im Strategischen Einkauf, Performance Management, DHL Global Business Services, Fort Lauderdale, USA

Beiträge zu Konferenzen und Workshops

Seutter, J., Bartelheimer, C., Kundisch, D. 2023. Supporting Innovation through B2B Reviews – A Taxonomy of B2B Online Review Environments, contribution at: 18th International Conference on Design Science Research in Information Systems and Technology (DESRIST), Pretoria, South Africa.

Seutter, J. 2022. Online Reviews in B2B Markets: A Qualitative Study on the Underlying Motives contribution at: Pre-ICIS Global Sourcing Workshop 2022, Copenhagen, Denmark.

Grieger, N., Seutter, J., Kundisch, D. 2022. A Rollercoaster of Emotions – A Semantic Analysis of Fundraising Campaigns over the Course of the COVID-19 Pandemic, in: Proceedings of the 28th Americas Conference on Information Systems (AMCIS), Minneapolis, USA.

Seutter, J. 2022. Online Reviews in B2B Markets: A Qualitative Study of Underlying Motivations, in: Proceedings of the 30th European Conference on Information Systems (ECIS), Research-in-Progress, Timișoara, Romania.

Grieger, N., Seutter, J., Kundisch, D. 2022. Rollercoaster of Emotions – A Semantic Analysis of Fundraising Campaigns over the Course of the Covid-19 Pandemic, contribution at: 17. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik 2022 (WI), Student Track.

Seutter, J., Müller, M., Müller, S., Kundisch, D. 2022. Moment or Movement – An Empirical Analysis of the Heterogeneous Impact of Media Attention on Charitable Crowdfunding Campaigns, in: Proceedings of the 55th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), Maui, Hawaii, USA.

Poniatowski, M., Seutter, J., Kundisch, D. 2021. "Timing is Everything" — An Empirical Analysis of the Timing of Online Review Elicitation, in: Proceedings of the 42nd International Conference on Information Systems (ICIS).

Müller, M.,  Seutter, J., Müller, S., Kundisch, D. 2021. Moment or Movement – An Empirical Analysis of the Heterogeneous Impact of Media Attention on Charitable Crowdfunding Campaigns, in: Proceedings of the 42nd International Conference on Information Systems (ICIS), Research-in-Progress.

Seutter, J., Müller, M., Neumann, J., Kundisch, D. 2021. Do Smart Product Service Systems Crowd Out Interactions in Online Communities? – Empirical Evidence from a Cooking Community, contribution at: International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS 2021).

Kutzner, K., Stadtländer, M., Seutter, J., Kundisch, D., Knackstedt, R. 2021. ”Sorry, Too Much Information” Designing Online Review Systems that Support Information Search and Processing, in: Proceedings of the 29th European Conference on Information Systems (ECIS).

Seutter, J., Neumann, J. 2020. Reviewing the Simple Things- How Ease of Evaluation Affects Online Rating Behavior, in: Proceedings of the 28th European Conference on Information Systems (ECIS).

Seutter, J., Neumann, J., Kundisch, D. 2020. Nudging in Judging- Differences in Online Rating Behavior for Utilitarian and Hedonic Service Aspects, in: Tagungsband der 15. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik 2020 (WI), Research-in-Progress, Potsdam, Germany.

Seutter, J., Neumann, J. 2019. Head over Feels? Differences in Online Rating Behavior for Utilitarian and Hedonic Service Aspects, in: Proceedings of the 40th International Conference on Information Systems (ICIS), Research-in-Progress, Munich, Germany.

Die Universität der Informationsgesellschaft