3DSE / MB - Certification-compliant impact chain modeling for the automotive industry
Due to future technologies such as autonomous driving, automotive manufacturers in Germany are faced with the challenge of securing software updates and identifying negative effects on other subsystems and system components. The Chair of Product Development supports several large German automotive manufacturers in the certification-compliant ...
Duration: 01/2022 - 12/2024
3D-Rekonstruktion des Paderquellgebietes im Jahr 1920
Die Pader ist ein Kultur- und Naturerbe von europäischer Bedeutung. Und das schon seit rund 1.200 Jahren. Die Stadt bewirbt sich deshalb mit ihrem Stadtfluss um das Europäische Kulturerbesiegel (EKS). Im Rahmen dieser Bewerbung haben der Verein „Freunde der Pader“, ein Historikerteam der Universität und das Stadtmuseum Paderborn das westliche ...
Duration: 01/2022 - 12/2023
Interface - Using agile, interactive learning environments to promote work-based learning in cVET
The ERASMUS+ project Interface - in Action - Using agile, interactive learning environments to promote work-based learning in cVET is concerned with the development, testing and evaluation of WBT and online solutions, such as digital breakouts and web quests in the field of work-based learning in continuing education.It has a duration of 24 months ...
Duration: 12/2021 - 12/2023
LernCoBot - Digital Learning in Virtual Space space using the example of CoBots
Virtual reality (VR) not only offers new dimensions in gaming, but also creates new learning space at the University of Paderborn. In customizable VR training courses, students learn how to use cobots and AM systems.
Duration: 12/2021 - 12/2022
Interdependenz in der Beziehung zwischen Erwachsenen und ihren Eltern II
In einem von der DFG geförderten Projekt werden Familien, die an der Untersuchung der ersten Projektphase 2015 bis 2020 teilgenommen haben, erneut befragt. Wir verfolgen drei Ziele: 1) Die 2016/17 untersuchten Familienbeziehungen werden mit Beziehungsbeschreibungen in der COVID-19-Pandemie verglichen. 2) Das angenommene Wirkmodell zur Erklärung von ...
Duration: 12/2021 - 01/2025
Learning, developing an disseminating inclusion and digitisation in OER contexts
In September 2021, the digital portal for teaching and learning in North Rhine-Westphalia, ORCA.nrw ("Open Resources Campus NRW") was officially launched. ORCA provides quality-proofed materials for digitally supported teaching and learning at universities. In various funding lines of NRW and in cooperation with the institution Digitale Hochschule ...
Duration: 12/2021 - 12/2023
EU-IRL-CULT: Ireland, Europe and Brexit: Cultural Discourses on European Community
Duration: 12/2021 - 11/2024
Cityrama - Straße als Atelier I-II
Wir bewegen uns täglich durch Straßen, flanieren und fahren auf ihr, überqueren sie oder tippen sie in Google Maps. Straßen, so scheint es, sind einfach da. Doch wo fängt die Straße an - wo hört sie auf? Sind Häuser, Geschäfte und Bäume, die sich an einer Straße befinden, auch Teil der Straße? Welche Rolle spielen die anderen Menschen, die auch in ...
Duration: 11/2021 - 06/2022
UNVERFÜGBARKEIT – WIDMUNG – LATENZ (INT. TAGUNG AN DER UNIVERSITÄT PADERBORN)
Das Symposium hatte zum Ziel, im interdisziplinären Gespräch das Feld des ‚Heiligen‘ in seiner gesamten Spannweite von Praktiken, Semantiken und Medien zu kartieren und von hier aus die Leitthese des Forschungsprojekts „Transformationen des Heiligen“ zu überprüfen, dass das Heilige a) Ergebnis kommunikativ-praktischer, also kultureller und ...
Duration: 11/2021 - 11/2021
PhoQC: Photonic Quantum Computing
Photonic Quantum Computing (PhoQC): The aim is to research the fundamentals for the realization of photonic quantum computers. For this purpose, an internationally leading research center is to be created at the University of Paderborn in perspective, in which the fields of physics, mathematics, engineering sciences, computer science and electrical ...
Duration: 11/2021 - 12/2024