Achtung:

Sie haben Javascript deaktiviert!
Sie haben versucht eine Funktion zu nutzen, die nur mit Javascript möglich ist. Um sämtliche Funktionalitäten unserer Internetseite zu nutzen, aktivieren Sie bitte Javascript in Ihrem Browser.

 Bildinformationen anzeigen

Foto: Universität Paderborn, Adelheid Rutenburges

Thomas Görzen

Kontakt
Vita
Publikationen
 Thomas Görzen

Wirtschaftsinformatik, insb. Digitale Märkte

Wissenschaftlicher Mitarbeiter

Telefon:
+49 5251 60-5523
Büro:
Q3.137
Web:
Besucher:
Warburger Str. 100
33098 Paderborn

09/2013 - heute

Wissenschaftlicher Mitarbeiter

Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl Wirtschaftsinformatik, insb. Digitale Märkte der Universität Paderborn

08/2018 - 09/2018

Forschungsaufenthalt, Universität von New South Wales, Sydney, Australien

Eingeladen von Prof. Fethi Rabhi

04/2011 - 07/2013

Master of Science

Masterstudium Wirtschaftswissenschaften an der Universität Bielefeld

10/2012 - 06/2013

Masterand

Innovation/Vorentwicklung, WESTFALIA Automotive GmbH, Rheda-Wiedenbrück, Deutschland

05/2011 - 10/2012

Werkstudent

SAP SRM & KPI Reporting, Wincor Nixdorf International GmbH, Paderborn, Deutschland

04/2008 - 03/2011

Bachelor of Science

Bachelorstudium Wirtschaftswissenschaften an der Universität Bielefeld

12/2009 - 01/2011

Studentische Hilfskraft

SEO, Nexoma GmbH, Paderborn, Deutschland

05/2009 - 10/2009

Praktikum

Marketing und Veranstaltungsorganisation, MEiM GmbH, Paderborn, Deutschland

10/2006 - 04/2008

Bachelor of Science

Bachelorstudium Wirtschaftswissenschaften an der Universität Paderborn

10/2005 - 09/2006

Freiwilliges soziales Jahr Sport

Paderborner Squash Club

08/1996 - 06/2005

Abitur

Abitur am Reismann Gymnasium Paderborn

Veröffentlichungen

Neumann, J., Gutt, D., Görzen, T., Kundisch, D. 2019. When does Local Status Matter? – The Relationship between Reviewer Location and Perceived Usefulness of Online Reviews, in: Proceedings of the Twenty-fifth Americas Conference on Information Systems (AMCIS), Cancun, Mexico.

Poniatowski, M., Neumann, J., Görzen, T., Kundisch, D. 2019. Organizing Their Thoughts – How Online Review Templates Affect the Review Text, in: Proceedings of the Twenty-Seventh European Conference on Information Systems (ECIS), Stockholm, Sweden.

Poniatowski, M., Neumann, J., Görzen, T., Kundisch, D. 2019. A Semi-Automated Approach for Generating Online Review Templates, in: Wirtschaftsinformatik Proceedings 2019, Research-in-Progress, Siegen, Germany.

Görzen, T. 2019. Can Experience be Trusted? Investigating the Effect of Experience on Decision Biases in Crowdworking Platforms, in: Proceedings of the 52nd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), Maui, Hawaii, USA.

Görzen, T. 2018. Trust the Experienced? Investigating the Effect of Experience on Decision Making in the Crowd, in: Tagungsband der Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018 (MKWI), Research-in-Progress, Lüneburg, Germany.

Görzen, T., Laux, F. 2018. Extracting the Wisdom from the Crowd: A Comparison of Approaches to Aggregating Collective Intelligence, in: Tagungsband der Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018 (MKWI), Lüneburg, Germany.

Görzen, T. Kundisch, D. 2017. When in Doubt Follow the Crowd: How Idea Quality Moderates the Effect of an Anchor on Idea Evaluation in: Proceedings of the Thirty Eighth International Conference on Information Systems (ICIS), Seoul, South Korea.

Görzen, T. 2017. "What is it Good for – Absolutely Nothing?" Exploring the Influence of Task Meaning on Creativity in Crowdsourcing, in: Proceedings of the Thirty Eighth International Conference on Information Systems (ICIS), Research-in-Progress, Seoul, South Korea.

Görzen, T., Kundisch, D. 2017. Using Information Cues to Identify High Quality Ideas in Crowd Evaluation, contribution at: 2nd Workshop on IS Design and Economic Behavior (ISDEB), St. Gallen, Switzerland.

Görzen, T., Kundisch, D. 2016. Can the Crowd Substitute Experts in Evaluation of Creative Ideas? An Experimental Study Using Business Models, in: Proceedings of the 22nd Americas' Conference on Information Systems (AMCIS), San Diego, USA.

Görzen, T., Kundisch, D. 2016. Can the Crowd Substitute Experts in Evaluation of Creative Jobs? The Case of Business Models, in: Proceedings of the Twenty-Fourth European Conference on Information Systems (ECIS), Research-in-Progress, Istanbul.

Görzen, T., Kundisch, D., Meier, C., Ottensmann, A., Haubrock, J. 2014. Research on Electric Mobility in Germany: Monitoring a Commercial Battery Electric Vehicle Fleet, in: Proceedings of the European Electric Vehicle Congress (EEVC), Brussels, Belgium.

Görzen, T., Meier, C., Kundisch, D. 2014. Ein TVO-Modell zur Bewertung elektrifizierter Fahrzeugflotten, in: Proceedings der INFORMATIK 2014, Workshop "Elektromobilität, Agenten und Smart Grids" (EASG), Stuttgart, Lecture Notes in Informatics (LNI), P-232, 1593-1604, GI.

Die Universität der Informationsgesellschaft